NT Congres: Zero-emissie wegtransport

Ontwikkelingen in het wegvervoer zijn in volle gang: vrachtwagenfabrikanten investeren flink in de ontwikkeling van elektrische vrachtwagens, die transport zonder uitstoot mogelijk maken. De groeiende interesse in waterstoftechnologie voor transport over lange afstanden biedt mogelijkheden. En de overheid focust zich met het bedrijfsleven op meer laadstations langs belangrijke transportroutes.

Hoe zet u met uw bedrijf zelf de (volgende) stap in deze transitie? Daar komt u achter tijdens het Congres Zero-emissie Wegtransport op 19 september in Utrecht.

Foto: Shutterstock

Programma

We ontvangen maar liefst 200 professionals in het Mereveld in Utrecht vanaf 9:00 uur, waarna we starten met het inhoudelijke programma. Er wordt gesproken over waterstoftrucks, batterij-elektrische voertuigen, laadpleinen, tankstations, netcongestie en  meer!

Ontmoet sprekers zoals:

  • Jan Schouten (Volvo Trucks)
  • Johnny Nijenhuis (Expert Zero-emissie Trucks)
  • Rick Suurmond (Impuls Zeeland)
  • Robert van den Hoed (NKL)
  • Jeroen van Wensen (DFDS Logistics)
  • Sebastiaan Wever (Crisp)
  • Roel de Groot (TNO)
  • Wim Roks (Simon Loos)
  • Christiaan van Luik (Buck Consultants International)
  • Regina Horbach (Waterstof Utrecht)
  • Ferry Tap (Green Caravan)
  • Jacobjan Vermeiden (Man Truck & Bus)
  • Bart De Keuster (Van Kessel / Greenpoint)
  • Mark Pot (Pot Verhuizingen / Logistiek)

Praat mee met de transportsector en zet de volgende stap naar Zero-emissie Wegtransport. Klik hier om u aan te melden.


Dit artikel is geschreven door Zoey Hendricks en verscheen op 4 september 2024 op NT.nl.

Kom naar het Congres Zero-emissie Wegtransport 2024!

Ontdek alles over de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden van zero-emissie voor de transportsector. Het Zero-Emissie Congres biedt een unieke kans om diepgaande kennis op te doen en te netwerken met experts en marktleiders in de logistieke sector.

Aanmelden

morenews

Trucktol moet nog altijd eind 2026 starten, AanZET-regeling blijft overeind

De vrachtwagenheffing moet nog altijd in 2026 van start gaan. Voordat de trucktol eind 2026 daadwerkelijk wordt ingevoerd, moet er nog wel een toldienstaanbieder worden gevonden. Aanbieders kunnen zich momenteel inschrijven voor deze taak. Dat blijkt uit de ‘Vierde voortgangsbrief invoering vrachtwagenheffing’ die demissionair minister Mark Harbers eind vorige week naar de Tweede Kamer stuurde…. Lees verder ›

‘Trucks opladen in haven noodzaak voor elektrificatie wegvervoer’

90% van de vrachtwagenvloot die in 2040 in de Rotterdamse haven rijdt zal elektrisch zijn, zo verwacht het Havenbedrijf Rotterdam. Bedrijven in de haven maken evenwel nog geen haast met de aanleg van laadpalen omdat er nu nog maar weinig e-trucks rijden. ‘Dat kip-en-eiprobleem willen we doorbreken’, zegt Aral Voskamp, adviseur bereikbaarheid bij het Havenbedrijf…. Lees verder ›

‘Elektrische trucks worden niet goedkoper, maar gaan langer mee’

Als een van de eersten in Nederland schafte Peter de Rooy in 2014 een elektrische vrachtwagen aan. Bij zijn bedrijf De Rooy Transport uit ’t Goy (Utrecht) zette hij de Emoss, een Brabantse truck, zeven jaar lang in. Inmiddels is de wagen uitgerangeerd, maar de accu’s kregen een nieuwe functie. In 2014 namen jullie je… Lees verder ›